29. marts - BDK biedru sapulce & talka #1
BDK biedru sapulce gada pārskata apstiprināšanai un talka - pārmijas remonta iesākšana.
BDK biedru sapulce gada pārskata apstiprināšanai un talka - pārmijas remonta iesākšana.
Līdz šim sasniegtais Baložu kūdras muzejdzelzceļa izveidošanā:
2016. gada 22. septembrī priecīgi varam paziņot, ka ir noslēgušies ēdnīcas vagona BC1-2183, kas būvēts 1988. gadā, restaurācijas darbi gan iekšēji, gan ārēji - tas priecē mūsu acis un sirdis! Restaurācijas laikā vagons tika rūpīgi attīrīts no ārpuses, un pilnībā pārkrāsots, pilnībā atjaunoti un pārkrāsoti vagona tamburi, pārbūvētas vagona gala durvis un pārejas laukums. Interjera restaurācijas darbi tika paveikti jau iepriekš, sīkāk skat. Noslēdzies KKF projekts - ēdnīcas interjera restaurācijas 1. posms
Paldies par atbalstu SIA Pindstrup Latvia un Valsts kultūrkapitāla fondam!
Foto: D. Bušs, A. Galītis, S. Tretjakovs
Talkas laikā strādājām uz maģistrālā ceļa - uzvedām 6 vagonus smilšu kravas līkumā, kurā bija nosēdusies un atrakta piesārņotā zemes klātne. Savukārt maģistrāles tālākajā posmā pirmo reizi pēc sliežu ceļu salikšanas iebraucām ar vilcienu, izmēģinot jauno un vēl neremontēto ceļa stāvokli. Secinājām, ka arī neremontētais sliežu posms ir droši lietojamā stāvoklī, neskatoties uz tā "dīkstāvi" 5 gadu garumā kopš vilcienu kustība bija pārtraukta. Pēc tam veicām šī posma atbrīvošanu no krūmiem un koku kritalām, kopumā izvedot veselu vagonu ar sīkkoksni! Nobeigumā pēc tam, kad dienas gaitā bijām vairākkārt iebraukājuši arī jaunsaliktos maģistrāles posmus, veicām gulšņu skrūvju pievilkšanu un drošības vāciņu piemetināšanu.
Talkas laikā bija plānots sākt arī ceļa pacelšanu maģistrāles līkumā, taču pirmie mēģinājumi bija neveiksmīgi - no smilšu svara liecās instrumenti. Otrais proves mēģinājums (jau veiksmīgs) bija nākamajā darba dienā - 12.09, pārbaudīto metodi lietosim arī nākamajā talkā 01.10. Reizē arī tika izkrauta talkas dienā ar traktoru uzkrautā platforma - ar pēdējiem izrakto velēnu un krūmu atlikumiem no maģistrāles jūlija remontdarbiem. Veicām arī dažu ceļa posmu horizontālo izlāgošanu - ar traktora racējkausa palīdzību.
Talkā veicām maģistrāles ceļa līkuma pacelšanu, lai likvidētu zemes klātnes nosēdumu. Ceļu pacēlām ar divu domkratu palīdzību, un pablietējām ar speciālām koka blietēm, kontrolējot ceļa augstumu un sagāzumu sānvirzienā. Vidēji ceļš tika pacelts par ~25 cm, un līdz galīgajai atzīmei ceļš būs jāpaceļ vēlreiz, taču to darīsim jau nākamgad - lai zemes klātne pa ziemu nostāv.
Smilšu materiāli līkuma pacelšanai tika uzvesti jau 10. septembra talkā #11.
Foto: A. Galītis, D. Bušs