BDK

17. oktobris - BDK talka #13

Talkā tika pabeigta depo trešā ceļa pilnīga atjaunošana - saskrūvētas un piekabotas visas sliedes, piemeklētas trūkstošās pārmijas pārejas sliedes un asmenis, saremontēta viena bojātā ceļa vieta posmā, kur netika mainīti gulšņi. Ceļš tika atklāts kustībai un uzreiz izmantots paredzētajam mērķim - uz tā novietoti virkne vagonu, kuri vairs neaizsegs galveno depo trakcijas ceļu, kā arī glabāsies drošībā iekšpus depo teritorijas. Tagad lietojamo ceļu kopgarums ir pieaudzis par ~70 metriem, dodot vietu papildus vēl 5 vagoniem depo teritorijā!

Šī ceļa atjaunošana bija 2014. gadā nosprausts mērķis "būtu labi, ja būtu", ar kuru tika atklāta 2015. gada pavasara sezona - pirmie darbi notika Pavasara Lieltalkā - tika noņemtas sliedes, atrakts agrākā trešā ceļa sākumposms līdz pārmijai uz trešo un ceturto depo ceļu, izņemti sapuvušie gulšņi un ieklāti dzelzsbetona. Talkā 12. septembrī tika izlīdzināta zemes klātne zem pārmijas, ieklāti gulšņi tai, sameklētas un sanestas visas trūkstošās sliedes un pārmijas sastāvdaļas. Talkā 27. septembrī tika iztaisnotas saliektās rāmjsliedes, papildus izlīdzināta zemes klātna, pilnībā ieklāts viens sliežu pavediens un uzsākta sliežu kabošana pie gulšņiem! Šajā talkā darbi noslēdzās!

Talka bija pēdējā āra sezonas talka 2015. gadā - tehnika ieziemota un gaidīs nākamā gada sezonu!

Foto: D. Bušs, V. Baumanis

Drukāt E-pasts

27. septembris - BDK talka #12

Talkā tika turpināti iesāktie darbi pie depo trešā ceļa atjaunošanas, lai galarezultātā paplašinātu lietojamo ceļu klāstu pie depo - lai vagoniem stāvēšanai būtu savs ceļš, kas neaizsedz lokotraktora un drezīnu ceļu uz depo. Pavasara Lieltalkā tika noņemtas sliedes, atrakts agrākā trešā ceļa sākumposms līdz pārmijai uz trešo un ceturto depo ceļu, izņemti sapuvušie gulšņi un ieklāti dzelzsbetona. Talkā Talkā 12. septembrī tika izlīdzināta zemes klātne zem pārmijas, ieklāti gulšņi tai, sameklētas un sanestas visas trūkstošās sliedes un pārmijas sastāvdaļas.

Šajā talkā tika papildus vēl padziļināti gulšņi dažās vietās, lai atvieglotu kabošanu, iztaisnotas saliektās rāmjsliedes, kā arī uzsākta sliežu kabošana klāt pie gulšņiem - pilnībā ieklāts un savienots viens ceļa pavediens! Lai iztaisnotu sliedes, tās tika uzkarsētas uz liela ugunskura, kas talkas noslēgumā lieti noderēja vakariņu pagatavošanai!

Drukāt E-pasts

29. augusts - BDK talka #10

Talka nebija daudzskaitlīga, taču veiksmīga un ar lieliem panākumiem. Talkas laikā tika veikti sagatavošanās darbi nākamajiem ceļa darbiem:
1) saremontēti ceļa darbu rokas instrumenti (kabu āmuri, lāpstas, utt.), kas bija sākuši uzrādīt atslābuma pazīmes no aktīvas izmantošanas iepriekšējās talkās;
2) tika saremontēts un aprīkots ar nepieciešamajām šļaukām pneimatiskais āmurs, kurš turpmāk lieti noderēs, lai atvieglotu kabu iesišanu gulšņos;
3) lokotraktoram ESU1A-481 tika izveidots papildu gaisa noņemšanas pieslēgums pneimatiskā āmura darbināšanai;
4) tika nomainīts ar jaunu informatīvais plakāts mežā pie Baložu pilsētas robežas, uz maģistrālā sliežu posma (tagad ar norādi uz mūsu mājaslapu);
5) tika iztīrīts hoperdozators, veikti arī reizē manevri ar to un pārbaudīts darbībā, tai skaitā sagatavots pirmā balasta iekraušanai!

Foto: D. Bušs

Drukāt E-pasts

12. septembris - BDK talka #11

Talkā tika turpināti 2015. gada pavasarī iesāktie darbi pie depo trešā ceļa atjaunošanas, lai galarezultātā paplašinātu lietojamo ceļu klāstu pie depo - lai vagoniem stāvēšanai būtu savs ceļš, kas neaizsedz lokotraktora un drezīnu ceļu uz depo. Pavasara Lieltalkā tika noņemtas sliedes, atrakts agrākā trešā ceļa sākumposms līdz pārmijai uz trešo un ceturto depo ceļu, izņemti sapuvušie gulšņi un ieklāti dzelzsbetona (skat. foto).

Šajā talkā tika nolīdzināta zemes klātne, ieklāti visi atlikušie dzelzsbetona gulšņi, nomainīti bojātie koka dībeļi gulšņos un ieklāti koka gulšņi zem pārmijas uz trešo un ceturto ceļu. Tika ieklātas agrāk noņemtās sliedes, kā arī no sliežu rezervēm tika atrastas visas nepieciešamās pārmijas sastāvdaļas, tās tika piemērītas pēc garuma un apzināts nepieciešamais labojumu apjoms (visbūtiskāk - jātaisno divas rāmjsliedes).

Drukāt E-pasts

09. augusts - BDK talka #9

Talka notika Dzelzceļnieku svētku noskaņās - tika sperts pirmais solis maģistrālā ceļa atjaunošanā - atjaunots un saremontēts pirmais nozagtais sliežu posms 7 m garumā, tā pagarinot lietojamo ceļu garumu par nedaudz vairāk kā 100 metriem, un ļaujot pievest ceļa materiālus nākamajiem trūkstošajiem posmiem.

Talkas laikā tika izmantota gan motordrezīna ar piekabi, gan piedarbināts lokotraktors ESU1A-481, veicot manevrus ar vagoniem - pievelkot pie depo hoperdozatoru, reizē izmēģinot pirmo reizi ar vilcienu saremontēto pārbrauktuvi, kā arī pārbaudīts zem lokomotīves svara maģistrāles pirmais posms, lai precizētu nākamos remontdarbu apjomus!

Sīkāk - skat. fotogrāfijās! Autors: A. Galītis

Drukāt E-pasts