08. aprīlis - talka 2017#04 - telpas & u.c.
Kas ir plānots?
1. Gultņu noliktavas kārtošanas pabeigšana.
2. Darbi uz ceļa (sakarā ar gatavošanos Muzeju naktij).
3. Mūsu jaunās lokomotīves TU-6D apkopes darbi.
4. Dažādi sīki darbiņi.
Kas ir plānots?
1. Gultņu noliktavas kārtošanas pabeigšana.
2. Darbi uz ceļa (sakarā ar gatavošanos Muzeju naktij).
3. Mūsu jaunās lokomotīves TU-6D apkopes darbi.
4. Dažādi sīki darbiņi.
Talkā nodarbojāmies ar lokomotīves-drezīnas TU6D-0389 apkopi - noregulējām sajūgu, sākām mainīt nolietotos bremžu klučus. Paralēli pirmo reizi piedarbinājām nu jau pirms pusgada saremontēto motordrezīnas "Maija" dzinēju, vēl jāļauj tam piestrādāties, un drezīna atkal būs ierindā! Brīvā brīdī pārkrāmējām šo to no ceļa remonta materiāliem.
Talkā bijām mazā lokā, tāpēc foto tikai tik, cik ir :) autors: D. Bušs
Talkas noslēgums sakrita ar intervijas sākumu LR6 RadioNABA, stāstījām par mūsu darbiem un iecerēm! http://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/lr/83541/kekavas-novada-top-balozu-kudras-muzejdzelzcels/
Talkā kārtojām depo gultņu noliktavas telpu, lai tajā izveidotu darbnīcas:
1) šķirojām, skaitījām, pierakstījām un pakojām blīvslēgus;
2) šķirojām mūsu iegādātā konteinera "mantojumu" - atliekas no elektroinstalācijas materiāliem;
3) pārnesām jau sašķiroto uz metāla konteineru.
Reizē arī biedriem un entuziastiem bija iespēja apskatīt un aptaustīt trīs jaunākos BDK kolekcijas ritekļus - lokomotīvi-drezīnu TU6D-0389, un divus PV40 tipa pasažieru vagonus.
Lokomotīvei-drezīnai TU6D-0389 tika veikti sīki apkopes darbi, veikta kabīnes un kravas telpas tīrīšana, kā arī kopumā pārbaudīts lokomotīves stāvoklis pirms palaišanas.
Sīkāk par palaišanu - šeit: Lokomotīve-drezīna TU6D-0389
Neliels izaicinājums talkas dienā bija laikapstākļi - dienas laikā vairākas reizes mūs sagaidīja spoža saule, tad pēkšņi sāk snigt sniegs, saceļas putenis, un vēl pēc brīža - atkal saule...
Foto: A. Galītis, A. Ziemelis, D. Bušs
Biedrības kolekciju 2017. gada februārī papildināja unikāls eksponāts - lokomotīve-drezīna TU6D-0389!
Šādas lokomotīves ražoja Kambarkas mašīnbūves rūpnīcā (Udmurtijā, bij. PSRS) kopš 1979. gada. Lokomotīves tika izgatavotas maksimāli izmantojot lokomotīves TU6A sastāvdaļas, taču bija savam laikam ļoti modernas un universālas - pateicoties maksimāli kompaktai motortelpai un uz priekšu pārbīditai kabīnei, uz lokomotīves rāmja atbrīvojās vieta apmērīgai kravas telpai, savukārt uz lokomotīves aizmugurējās bufersijas tika uzstādīts rūpnīcas oriģinālas konstrukcijas hidrauliskais krāns-manipulators.
Sākotnēji plānojām kārtot depo telpas - gultņu noliktavu, taču darbu plāns mainījās Force Majore dēļ - gatavojoties BDK kolekcijas paplašinājumam, steigšus bija jāatkaļ no ledus un sasalušas kūdras sliedes ap pārbrauktuvi! Kā arī manevrējām, lai atbrīvotu vietu uz depo ceļiem.